דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתרי השוואת מחירים 

מאת    [ 22/12/2005 ]

מילים במאמר: 578   [ נצפה 8589 פעמים ]

השוואת מחירים

כיום (תחילת 2006) האינטרנט חולש על 90% מבתי האב בישראל. כמעט כל בית עסק מבין את החשיבות בנוכחות אינטרנטית והגידול בכמויות החנויות למסחר אלקטרוני הוא עצום.
לא זאת בלבד שבתי עסק וותיקים הקימו אתרי מכירה, אלא שגם יזמים חדשים, ויבואנים הקימו אתרי מכירה באינטרנט ולו משום העובדה שתחת מדיה זו, קל בהרבה וזול להקים ולנהל חנות ולמכור מוצרים לקהל הרחב.

במציאות אינטרנטית זו קיימות עשרות ולעתים מאות חנויות (בישראל בלבד) המוכרות את אותם המוצרים באינטרנט, לעתים בהפרשים זניחים של מספר שקלים בודדים ולעתים בהפרשים גדולים יותר הכוללים גם סוגי שירות שונים או תמנות כאלה ואחרות
המרחק הפיזי בין חנות לחנות - לפחות ברמה הוירטואלית , הוא זהה.אין זה משנה אם אנחנו משוחחים בטלפון לברור על מוצר למשל מול חנות וירטואלית באינטרנט שניהולה פיזי מתבצע ב ירושלים ,תל אביב או חיפה.
כאב הראש שעלול להיווצר לגולש בבחירת מי מבתי העסק הוירטואלים עלול היה להיות גדול לולא היו קמים אתרים להשוואת מחירים.

אתר השוואות מחירים עושה סדר עבור הגולש ומאפשר לצפות בכל החנויות המוכרות מוצר מסויים בפילוח לפי מחיר, שם חנות

האתר הבולט ביותר בישראל בהשוואת מחירים הוא זאפ . הוא האתר הוותיק ביותר, הגדול ביותר מבחינת היקף החנויות , ובעל כמות הכניסות המשמעותית ביותר מבחינת היקף הגולשים.
כיום ניתן לראות שיתופי פעולה שלו יחד עם אתרים אחרים דוגמת YNET נטאקס ''דפי זהב'', שכאשר אתרים אלה מציעים לגולשיהם השוואת מחירים הם בעצם משתמשים במנגנון ובתכנים של אתר זאפ.

כיצד עובדת השוואת המחירים?
יש 2 סוגים עיקריים של עבודת אתרי השוואת מחירים מול האתרים העסקיים של המוכרים השונים:
1) "אתרי מראה" - אלו הם אתרים של בתי העסק הכוללים רק העתקים של מוצרי האתר . רובוט של אתר השוואות המחירים סורק אתר זה ומעדכן את הנתונים אשר השתנו באתר השוואת המחירים.
2) קובץ XML - זהו קובץ טקסטואלי בלבד - קטן בהרבה מקבצים הכוללים תמונות. לעתים רבו הוא נוח לעבודה יותר מאשר אתר המראה שכן הוא מאפשר לבדוק ולעדכן רק את מה שהשתנה לאחרונה ולא את כל האתר כפי אתר המראה , תהליך שמאט את הסריקה.

נקודות למחשבה
* ככל שיש יותר אתרים, כך תהליך הסריקה מפעם לפעם מתארך יותר ויותר, שכן התור הולך וגדל. על שום כך גם גדל הפער בזמן מהסריקה הבאה.

* המינוס העיקרי לטעמי בעבודה הרובוטית בה ''ניגש'' הרובוט לאתר המראה, היא חוסר התיאום בזמן אמת בין נתוני האתר לנתוני אתר השוואת המחירים.
אני אסביר - ראו מצב בו סרק הרובוט של אתר השוואת מחירים אתר עסקי כלשהו בשעה 1200 בצהריים. בשעה 1300 ניגש מנהל האתר וביצע עדכון מחירים באתר. עדכונים אלה לא ייקלטו באתרי השוואות המחירים עד הסריקה הבאה שיבצע הרובוט, ועד אז יכולות לחלוף שעות רבות (תלוי כאמור בגודל התור של האתרים המחכים לסריקה). יתרה מכך, לקוחות שיראו מחיר אחד באתר השוואת המחירים ומחיר אתר באתר בית העסק עלולים לחשוב (וברמה מסויימת בצדק) שמשהו אינו כשורה.

עולה מכאן שהמצב האופטימלי הוא שכאשר מתבצע עדכון בחנות עצמה -> תשלח בקשת עדכון לאתר השוואת המחירים. באופן זה העדכון יהיה מיידי. ברור לי שיגיע היום בו התהליך יתבצע גם באופן זה.

* לא כל האתרים העסקיים נמצאים בהשוואות המחירים. ישנם כאלה שהחליטו ככל הנראה משיקולי עלות-תועלת שלא להיות באתר השוואת מחירים כלשהו. בדרך כלל אפשר להניח שהם אלה שייפגעו מכך בעיקר, אבל יש לדעת שבהחלט קיימים אתרים עם מוצרים זולים אפילו ושירות טוב אשר אינם נמצאים בין תוצאות אתרי השוואות המחירים.
למשל אתר www.shopy.co.il - SHOPY - נמצא רק במכירות הקבוצתיות של זאפ ולא באתרים אחרים, כהן יצחק - www.cohenitzhak.com הינו אחד האתרים הגדולים של כלי בית ואינו נמצא באף מנגנון השוואתי. למרות זאת אתר זה מוכר יפה מאוד, בין היתר בזכות ההיצע הגדול שבו ומיקומו הגבוה בגוגל במיגוון מילות חיפוש.
רועי יוגב, הוא סמנכ"ל ושותף בחברת מעלות אפק תקשורת בע"מ המפעילה ומפתחת את המערכת המתקדמת למסחר אלקטרוני
http://www.SHOPY.co.il
מערכת זו מאפשרת הקמה וניהול של אתר למסחר אלקטרוני באמצעות מערכת ניהול מבוססת אינטרנט. ייחודה של המערכת על פני מערכות מתחרות היא הקידום והחשיפה להם זוכים בתי העסק המשתמשים במערכת , וזאת הודות לנוכחות מוצריהם בקניון SHOPY בנוסף על קיומם העצמאי באתר החנות, ומכאן שהתוצאות במנועי החיפוש ימקמו את מוצרי החנותSHOPY במיקום גבוה.

עד 2004 ניהל במסגרת אותה החברה את ספקית האינטרנט ''אדמנט''.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב